Good Malmö är ett initiativ från näringslivets sida. Ett initiativ med avsikten att öppna upp arbetsmarknaden för fler genom att bredda metoderna och kriterierna med vilket rekrytering normalt görs. Syftet är att plocka upp de talanger som inte finns att finna i de sedvanliga kanalerna. Effekten är blev för vår del att vi hittade en medarbetare som vi annars inte kommit i kontakt med.

 

Good Malmö fungerade för oss

Länge har vi känt att vi velat stärka upp vår designavdelning. Det finns gott om designers där ute och en del av dom är riktigt duktiga. Men det räcker inte. Det måste ju framför allt vara en person som kompletterar oss. Med andra ord letar man efter en väldigt specifik pusselbit varje gång man rekryterar. Den pusselbiten fan vi i Nikola Krstic.

Resultify skapades med en “Screw Good Enough” attityd i allt vi gör. Denna attityd har vi med oss i vår rekrytering och när vi startade samarbetet med Good Malmö var det ett krav att bästa kandidat skulle vinna, oavsett bakgrund, nationalitet, Good Malmö eller inte.

 – Fredrik Ardmar – Grundare av Resultify

Vi anställde en designer.

Nikola Krstic 2015

Nikola Krstic

Nikola Krstic är ung, hungrig och full av talang. Han kompletterar vår prisbelönta designavdelning med sitt öga för form och funktion. Vi kan inte tänka oss någon som inte hade velat ha Nikola som kollega, men hur såg vägen in i arbetsmarknaden ut för honom?

Jag hade sökt mer än ett dussin jobb och fick gå på väldigt få intervjuer. Det är alltid svårt att få in en fot när man är ung och utan arbetslivserfarenhet. Det blir lätt att man känner uppgivenhet när man gör sitt bästa men aldrig får chansen att verkligen visa vad man går för. Man blir rastlös och tappar motivationen. Good Malmö hjälpte mig komma i kontakt med företag som jag annars inte hade kommit i kontakt med. Jag var på ett event av King och där lämnade jag in mitt CV. Vad Good Malmö gjorde var att de skickade det vidare så även andra fick se mitt CV. Bara några dagar senare hade jag en intervju på Resultify.

– Nikola Krstic

Traditionella rekryteringsprocessen vs. Good Malmö modellen?

Det är svårt att rekrytera. Det är än svårare att rekrytera i vår bransch då branschen är hyfsat ny. Hos oss är kunskap färskvara och de vassaste spjutspetsarna är ofta under 30år. Samtidigt handlar det ju om att hitta pusselbitar som passar med pusslet man redan satt.

Digitala ninjas växer inte på träd och i en kraftigt expanderande branch är det alltid en utmaning att hitta kompetent personal. Vi rekryterar alltid brett, både de som redan har ett kompetent CV och de som är hungriga på att komma igång. Brinner du för digital marknadsföring, affärer kopplade till det digitala eller att hjälpa företag utnyttja det digitala på bästa sätt? Tveka inte, hör av dig till oss!

– Fredrik Ardmar

Resultify växer så det knakar men det handlar om att växa ansvarsfullt. När det är kvalitén på arbetet som är vår främsta USP gäller det att inte kompromissa med kvalitén på de man anställer heller.

Alla på Resultify, från den som välkomnar dig in och hela vägen till VD, är certifierade digitala marknadsförare. I en expanderande och relativt ung branch är kvalitet viktigt och därför satsar vi stenhårt på just kvalitetssäkring och certifiering av vår personal. Med en stark kvalitetssäkring i grunden vågar vi bredda vår rekrytering och titta utanför de “normala” kanalerna. Genom samarbetet med Good Malmö når vi en ny målgrupp som de traditionella kanalerna varit historiskt dåliga på att utnyttja. Att man sedan hjälper Malmö och en grupp människor som haft det svårt att komma in på arbetsmarknaden ser vi som en trevlig bonus.

– Fredrik Ardmar

 

Be Sociable, Share!