En av fördelarna med att vi på Resultify får vara med och utbilda på både IHM Business School & Bergs School of Communication, är att vi får en möjlighet att plocka de absolut starkast skinande stjärnorna från skolbänken. Veronica är precis en sådan stjärna. Med ett sinne för allt digitalt och en fallenhet för att jobba hårt, passar hon in på sitt nya jobb som digital marknadsförare på Resultify, som handen i handsken.

Vad ska du göra på Resultify?

Bli riktigt vass på både digital marknadsföring och analys. Jag inser vilka gurus jag får spendera dagarna med och suger åt mig all den kunskap som flödar. Och jag kan bara hoppas på att en dag få lov att vara en sådan inspiratör.

Veronica Ermanbriks Resultify

Vad är du mest stolt över på ditt CV?

Oj, svårt fråga. Jag är nog mest nöjd med att jag hamnade in i branschen i ett ganska tidigt skede och fick en förståelse för vart vi var och är på väg. Det var inga guldår med lätt arbete då ingen egentligen förstod vad vi var ute efter att åstadkomma. Sen hjälpte det väl inte heller att vi var ca två år för tidiga. Det är det där med timing. Förutom det så är jag ganska nöjd och belåten med mitt arbete som copy och skribent/journalist genom åren.

Vilken roll gillar du att ta på möten?

Jag är nog en medlare skulle jag tro. Fast det skiftar lite från möte till möte. Jag tycker om att ta rodret och driva processer framåt, men jag tror på att man måste ha en viss fingertoppskänsla då det kommer till möten med olika individer och företag. Och eftersom jag älskar att analysera sönder både människor och data så brukar jag vara ganska snabb på att läsa av en situation och stämning i ett mötesrum och anpassa approachen utefter det.

Vad förväntar du dig av oss här på Resultify?

Mycket. Jag förväntar mig högt tempo, snabba svängar, enorm kreativitet och kunskap och jag förväntar mig att utvecklas och bli lika slipad som resten av teamet redan är.

Vad är det roligaste du vet?

Oj…det roligaste jag vet. Med risk för att låta som 12 år så måste jag nog svara hästarna (om vi ska ta det utanför jobb och karriär). För att genast släta över denna 12-åring som dök fram och tar frågan i ett arbetsperspektiv så är det analys och att få ta fram idéer och kreativa upplägg som kittlar mest i kroppen.

Har du någon talang du önskar du hade tid att ägna mer tid åt?

Ur ett jobbperspektiv så tänker jag svara nej för jag tänker spendera resten av mitt liv med att bli bättre på allt som rör den delen. I den privata delen så får jag väl släppa fram 12-åringen igen och erkänna att jag gärna hade spenderat fler timmar på hästryggen varje dag än jag redan gör. Vem har inte drömt om att rida en kür inför en fullsatt OS-arena och bara piska skiten ur övriga deltagare med en häst värd ett par miljoner?!

När är du som nördigast?

Behöver jag verkligen säga det? Sjukt nördig med mina hästar. Nästan så nördig att jag måste skämmas lite.

Gör en trendspaning om hur branschen och marknaden ser ut 2020

Åh, kul. Ja, jag har tänkt tusen olika saker genom åren om vart vi är på väg och en hel del har visat sig vara hyfsat rätt (skrytvarning). Bara för att jag nu får frågan så kommer jag säkert vara helt galet på det, men jag tror att vi kommer fortsätta på den bana vi är på väg in på nu då det kommer till B2C och B2B för den delen. Jag tror vi kommer mötas av en väldigt specifik och personlig marknadsföring och interaktion och jag tror vi kommer kunna välja i ännu större utsträckning. Det kommer nog bli tungt för företagen en stund innan man svängt om och accepterat det nya läget och hittat stigen till den nya världen. Jag skulle kunna hålla en hel monolog här kring vad jag tror, tänker och tycker men då får vi ytterligare en nördig sak att placera under punkten ovanför.

Be Sociable, Share!