Det är mycket att hålla reda på när man ägnar sig åt online-marknadsföring. Det är marknadsförarens jobb att känna till det senaste i teknik, there i metod, i trender och alla siffror bakom dessa. Därför tänkte vi hjälpa dig som är marknadsförare med en lista på siter som gör det lättare att hålla koll på vad som är hett i branschen just nu och visar vägen framåt.

5 siter pix uncut

Top 5 siter att hålla koll på som marknadsförare 2014

1. http://www.forbes.com/entrepreneurs/

Här kan vi läsa artiklar med företagsledare, ask analyser av ny teknik, tolkningar av hur senaste funktionen i social media påverkar konsumenter och mycket mer. Forbes känns tillförlitligt, ambitiöst och i framkant av vad branschen håller fokus på.

2. http://www.kaushik.net/avinash/

Avinash Kaushik är en av de största auktoriteterna på digital marknadsföring. Han är entreprenör, författare och föreläsare och han delar med sig av alla sina kunskaper och insikter på sin blogg; Occams Razor, som för överigt går lika fint att läsa på mobilen som på din desktop.

3. http://www.marketingsherpa.com/

Marketing Sherpa är ett forskningsinstitut som specialiserat sig på att spåra vad som fungerar i alla aspekter av marknadsföring. Detta är ett utmärkt research-verktyg för att finna rätt underlag inför viktiga beslut.

4. http://www.clickz.com/

Clickz är en nyhetsite med artiklar kring analytics, konverteringar, SEO och allt annat som den digitala marknadsföraren måste hålla ajour med. Här hittar du värdefulla guider till allt från e-mail marknadsföring till hur du ska tolka din analytics-data.

5. http://thenextweb.com/

Ännu en marketing-nyhetssite men som sträcker sig långt utöver marknadsföring. En sida för att samla inspiration och för att se lite vad andra gör online. The Next Web definieras av välskrivna artiklar och funkar lika bra på mobilen som på din desktop.

Som du säkert redan upplevt, svämmas nätet över av tips och tricks på hur du ska bli bättre på marknadsföring, men allt som skrivs är inte bra. Dessutom är det svårt att hitta tiden att läsa alla artiklar. Därför är det viktigt att fokusera på innehåll och vara källkritisk även när det kommer till siter kring digital affärsutveckling och marknadsföring. Dessa fem siter är de siter som vi tycker håller måttet, rent sett till innehållskvalitén. De är om inte först, tidigt ute med den relevanta fakta som vi behöver som marknadsförare. Deras artiklar håller god kvalitét och ton och de faktakollar.

Sen finns ju Resultify bloggen, men hit har du ju redan hittat. Här kommer under 2014 fler matnyttiga artiklar, tips och trendspaningar. Med andra ord allt du behöver för att bli en så bra onlinemarknadsförare du bara kan vara!

Läs till exempel om våra trendspaningar 2014.

Be Sociable, Share!