Vi kan inte nog understryka praktikanters betydelse i vår verksamhet. Flera av våra digitala stjärnor idag började sin bana som analoga praktikanter hos oss. De är en ovärderlig del av vår utveckling men ribban höjs hela tiden. För varje medarbetare som är lite bättre än den förra, höjs också kraven på de praktikanter som vi tar in i huset. Ingen kan allt men för att vara med och leka i denna lådan måste du i alla fall ha potential att platsa bland de bästa i branschen. Tanya Tienprasit är ett framtidslöfte. Vi är tacksamma över att hon har valt oss.

Tanya-4016x4016

Vad kommer du att bidra med till Resultify?

Jag kommer att bidra med mitt engagemang och nyfikenhet och vara den bästa praktikant ni någonsin haft! Digital Marknadsföring är ett växande område och man vill vara med. Jag är målmedveten och driftig. När jag fick veta om Resultifys existens, var det nästan som om jag fick veta att det fanns en Jedi Master på riktigt.
Det är mycket att lära och det älskar jag. Dessutom passar kombinationen digital marknadsföring ihop med min bakgrund inom detaljhandel och turism. Jag hoppas att jag kommer bidra med mina insikter från den tiden.

Vilken roll gillar du att ta på möten?

Det beror på vilken typ av möten det är och vem som sitter på mötet. Jag försöker känna av de andra mötesdeltagarna. Vilka roller tar de och hur yttrar sig detta? Eftersom jag är praktikant försöker jag lära mig. Jag försöker titta extra noggrant på den omsorg med vilket motpartens behov hanteras, så att vi får det bästa resultatet utav mötet.

Vad förväntar du dig av oss här på Resultify?

Liselott Lading var och föreläste på min skola. Hennes passion om digital marknadsföring tog mig med storm. Jag blev förtrollad och inspirerad. Jag är kreativ och arbetar mest effektivt när jag får inspiration från duktiga medarbetare som har stora mängder av passion i det de brinner för.

Vad är det roligaste du vet?

Det roligaste jag vet är ståuppkomiker som Russell Peters, Gabriel Inglesias, Ricky Gervais och så klart the swedish’s sweetheart Johan Glans. Jag börjar skratta bara jag tänker på Glans. Det är också lite roligt att jag lärde mig svenska genom att titta på hans klipp på Youtube. Han är den bästa språkläraren någonsin. Jag kommer kunna prata skånska och inte bara svenska. Det är gött! Skåne Represent!

Har du någon talang du önskar du hade tid att ägna mer tid åt?

Jag önskar jag fick fler möjligheter att tala inför publik. Ett par år sedan var jag värdinna på Thai Festivalen i Malmö och fick då stå på scen. Första stunden på scenen blev jag pirrig i magen, men när jag var kom över min nervositet så körde jag igång festivalen och kände mig väldigt bekväm i den rollen. Jag tycker om att underhålla, samspela och engagera min publik.

När är du som nördigast?

Jag är en nörd och oftast är nördigast när det handlar om inspirationskälla. Jag tycker att utan inspiration så finns där ingen utveckling. Man vill bli den bättre versionen av sig själv och oftast händer detta när man inspireras av varandra. Jag kan sitta framför datorn i timmar och söka på inspirationsmotton eller citat på Google. Det finns ett TED clip som jag älskar att titta på om och om igen. Det är från Amy Cuddy. Hon pratar om hur ditt kroppsspråk formar den du är. ”Don’t fake it till you make it. Fake it till you become it. Do it enough until you actually become it and internalize.”

Hur ser branschen och marknaden ser ut år 2020?

Det skulle inte förvånas om digital marknadsföring kommer att ta över stora delar i den klassiska marknadsföringsavdelningen i flera företag. Idag kan man redan se att behovet har ökat och fortsätter att öka. Genom mätbarheten av data från digitala kanaler kommer vi kunna kartlägga de mest effektiva och relevanta metoderna för att nå diverse affärsmål. En metod som ger mest ROI för företagen.
På konsumentsidan kommer den digitala marknadsföringen och dess verktyg kunna mäta köpbeteende och göra upplevelsen av marknadsföringen mer relevant och spetsig. Konsumenten engagerar sig mer digitalt och är smartare med hjälp av sökmotorer som Google. Allt är mätbart. Det kommer inte att räcka med bara digital marknadsföring utan digital analysering och strategi kommer bli ännu viktigare än det är idag.

Be Sociable, Share!