Vi är kräsna när det kommer till att välja praktikanter här på Resultify. Men så har flera av våra medarbetare börjat sin resa hos oss som praktikanter innan de anställdes. Johanna Ahlberg är en av tre som praktiserar hos oss denna våren och vi gillar hennes vetgirighet och ambitionsnivå. Lär känna Johanna Ahlberg.

Vad är du mest stolt över på ditt CV?

Jag får nog säga att det är att jag utbildade mig till Make up artist. Det var något jag hade pratat om redan i grundskolan att jag minsann skulle bli make up artist. Vilket jag lyckades med också. Det är ett av mina största intressen och även om jag inte arbetar med det är jag väldigt glad att jag tog tag i en av mina drömmar.
Johanna Ahlberg

Vilken roll gillar du att ta på möten?

Jag är den som tar på mig rollen som den som lyssnar och observerar för att lära mig av andra. Jag älskar att sitta på möten där fantasin och idéer flödar och där man kan ta utsvävande förslag och göra dom realistiska.

Vad förväntar du dig av oss här på Resultify?

Kunskap och utmaningar. Under min utbildning har jag blivit mer och mer intresserad av digital marknadsföring och kände att jag ville lära mig mer. Jag fick tips om Resultify och gick genast in och läste om er och oj vad jag blev imponerad! Vilket drivande företag. Den bilden stärktes självklart ännu mer när jag började min praktik här och möttes av ett sånt grymt härligt och drivande team.

Vad är det roligaste du vet?

Vilken svår fråga, men bland det roligaste jag vet är matlaging, jag ÄLSKAR att laga mat. Att kombinera olika smaker och testa nya saker i köket är det bästa jag vet. Det är en härlig utmaning att hämta inspiration från olika delar av världen och kombinera det till en supermiddag. Jag är en sån person som älskar att läsa recept i timmar.

Har du någon talang du önskar du hade tid att ägna mer tid åt?

Jag önskar att jag hade tagit upp ridningen igen. Jag hade ridit i 12 år innan jag slutade för att flytta till Oslo. Det finns inget bättre än att sitta på hästryggen och känna frihet. Det bästa jag visste var att hoppa. Känslan att utmana mig själv och hästen till svårare banor och högre hinder var en enorm adrenalinkick. En känsla som är svår att sätta ord på.

När är du som nördigast?

När jag shoppar. Jag kan shoppa i flera timmar. För något år sedan var jag i London med min mamma och jag tror inte hon riktigt hade förstått vilken utmaning hon stod inför. Vi gick under en dag runt i olika butiker i 12 timmar och jag hade kunnat fortsätta ännu längre om det inte var så att butikerna stängde. Det finns inget bättre än butiker som lyckas visuellt fånga mode och därmed mitt intresse. När dom fysiska butikerna till slut stänger sina dörrar hoppas jag på en visuell moderevolution.

Gör en trendspaning om hur branschen och marknaden ser ut 2020

Vi kommer gå mot en ännu grönare framtid. Den digitala marknadsföringen kommer att ta över. Reklamen i brevlådorna kommer försvinna, samt reklam i tryckt form. Redan i dag tänker människan mer och mer på miljön och vi vill försöka att rädda den så gott det går. Det blir mer viktigt att allt vi handlar och tar del av i vardagen inte sliter på vår miljö.

Den digitala marknadsföringen kommer bli mer visuell, video kommer att standardiseras. Dom vanliga butikerna kommer till stor del att försvinna till fördel för showrooms. Detta kommer i sin tur medföra att hemsidorna för butiker kommer att utvecklas och bli mer som att du går runt i en butik fast via den enhet du surfar på. Då kommer det vara enormt viktigt med videons utveckling. Rörliga media kommer att leverera känslan av att du rör dig i en fysisk butik fast att du inte gör det.

Be Sociable, Share!