Jenna är den typen av digital superstjärna som vi önskar vi kunde klona. Hon är noggrann, store proffsig och förtroendeingivande. Dessutom är hon världsvan och livserfaren. Vi är stolta över att ha henne hos oss på Resultify och är säkra på att hon kommer lyfta alla projekt hon blandas in i.

Jenna Öhrnberg 2015

Jenna Öhrnberg – Resultify

Vad är du mest stolt över på ditt CV?

Det jag är mest stolt över är nog de fyra åren jag spenderade i Kina 2009-2013. Jag jobbade, startade eget bolag, läste mitt masters i international business och pluggade kinesiska. Det var en extremt spännande upplevelse att få lära känna ett land med så rik kultur, galen tillväxt och stor betydelse i världsekonomin. Det dagliga livet med alla mer eller mindre frustrerande kulturkrockar var samtidigt underbart och utmanande. Vardagen i min nuvarande hemstad Köpenhamn känns så himla bekväm och lyxig jämfört med Kina och ibland kan jag sakna spänningen och känslan av att så mycket oväntat kan hända när som helst.

Vilken roll gillar du att ta på möten?

Jag är en rätt så lugn person som brukar lyssna och analysera för att sedan kunna påverka situationen på bästa möjliga sätt. Det är viktigt att alla parter är “on the same page” och har en tydlig uppfattning om nuläge och förväntningar. Sen är det lika viktigt som mötet i sig att det som beslutas sedan implementeras och formuleras till actions för att ta oss framåt.

Vad förväntar du dig av oss här på Resultify?

En skarp, utmanande och inspirerande miljö med ett team som är dedikerat och grymt på det vi gör. Jag ser fram emot utveckling i snabb takt där jag får bidra med min erfarenhet och lära mig av vassa kollegor. Jag gillar verkligen Resultify tänket med att se på det digitala som en helhet och att ta fram värden för alla kanaler.

Vad är det roligaste du vet?

Jag älskar att vara aktiv i naturen, speciellt om det involverar sol, vatten och värme. I höstas lärde jag mig surfa och SUP:a, och det var helt fantastiskt! Nu ligger det en 3,3 meter lång SUP-bräda hemma i vardagsrummet och väntar på sommaren. Utöver det blir jag alltid glad med familj, vänner, god mat, bubbel och funny-cat videos.

Har du någon talang du önskar du hade tid att ägna mer tid åt?

Hästar och ridning. Som yngre var jag en riktig häst-tjej och spenderade nästan all min tid i stallet. Sedan flyttade vi till New York med familjen, och därefter var det svårt att få till helt enkelt. Jag älskar fortfarande allt som har med hästar och ridning att göra, och min stora dröm är att någon dag äga en cool häst och ha massor med tid att rida och pyssla om den.

När är du som nördigast?

Jag är lite beroende av Quora och Pinterest. Båda bjuder på inspiration och information på så många plan: inredning, träning, digital media, tech, design, resor, you name it. Dessutom kan man själv vara aktiv genom att fråga, svara och inspirera. Jag kan grotta ner mig i Quora artiklar och Pinterest inspiration boards i flera timmar i sträck, I love it!

Gör en trendspaning om hur branschen och marknaden ser ut 2020

Vi har glömt ordet “digital marknadsföring” och snackar endast om “marknadsföring” – de digitala kanalerna har tagit över och det finns knappt något “traditionellt” kvar. Framför allt är det sociala kanaler som väger, och man måste satsa på interaktiva strategier där transparens, dialog och engagemang med konsumenten är avgörande. Annonsering och shoppingupplevelser har blivit härliga smarta upplevelser där allt är personligt och automatiserat.
Marknadsförare är nästan otäckt effektiva då de kombinerar konst och vetenskap genom att analysera big data och anpassa extremt målgruppsspecifika kreativa koncept.

Be Sociable, Share!