Det jag brinner för, det som får mig att gå i spinn på kvällar när jag sitter och läser webbartiklar, det som jag tycker alldeles för få människor bryr sig om, eftersom det är JÄTTEVIKTIGT… det är det här med att koppla webben till affären.

Problem: Enligt min mening har alldeles för många företag en webb utan att se till att den faktiskt gör det den skall göra, nämligen stödja dina affärsmål.

Som konsult inom webbproduktioner har jag alltför ofta mötts av inställningen att webben är en av många kanaler (rätt) och att eftersom webb är svårt (fel) så prioriteras inte den (generalfel). I stället har många av dessa personer varit så upptagna av att sälja, producera marknadsmaterial, förbättra produktionen eller vad det kan vara som pockar på uppmärksamheten, att webben bara är där utan uppmärksamhet.

Men tänk om du kunde se att webben faktiskt bidrar till din affär, även om du inte driver en e-handel utan är ett produkt- eller tjänsteföretag vars huvudaffär ligger ganska långt ifrån webben.

På den här bloggen tänkte jag att vi på Resultify ska dela med oss av våra lösningar kring det här med att koppla ihop webben med affären.

Be Sociable, Share!