CSR tar många former och uttryck. Olika kunder har olika visioner och olika värderingar men gemensamt är att alla vill vi göra gott. Gemensamt är också att vi inte alltid vet hur. Därför är jag otroligt stolt över kollegorna Kristina Berg, treatment  Kicki Persson och Niclas Lundgren som tillsammans med Finax müsli gör en kampanj som resulterar i att ju fler som deltar, prescription desto fler frukostar bjuder Finax Skånes Stadsmission på. En Win-Win. Denna vintern ska INGEN gå hungrig i Skåne. Tack för det Finax och kollegorna!

Stadsmissionen_finax

Vad kostar din julkampanj dig?

Så gott som alla näringsidkare sitter och försöker komma på en relevant och kostnadseffektiv julkampanj, sale om de inte redan har en. Alla vill utmärka sig i en tid där alla andra också vill utmärka sig. Vissa satsar på mer och mer högljud exponering. Vissa försöker locka med en tävling. Vi på Resultify har i år fokuserat mer på att skapa mervärde. Därför är CSR-konceptet som klippt och skuret för juletid.

Kampanjerna kostar och som så många andra tillfällen här i livet så får man precis det man betalar för. Exponeringen kostar, underhållet kostar, skapandet och designen kostar, optimeringen och rapporteringen kostar och givetvis kostar även de eventuella priserna som publiken ska tävla om. Och snart är julen förbi och alla pengarna borta. Vad finns då kvar?

Genom våra CSR-koncept så planerar, designar, exponerar, optimerar och rapporterar vi på ett sätt som är utformat för att lämna alla med en sötare, ljuvare eftersmak när allt är över. Finax #gebortenfinax kampanj är PRECIS en sådan kampanj. När julen är förbi, återstår minnet av att ha varit med i ett sammanhang där vi bjudit på över 20 000 portioner müsli. Det GER ringar på vattnet. Det är här den söta, ljuva eftersmaken ligger. Alternativet (i kostnad) hade varit en handfull läsplattor eller nya mobiler.

Har du satt igång med planeringen av DIN julkampanj än?

Om inte så kan vi givetvis hjälpa dig. Vi kan också hoppa in i befintliga projekt och sätta lite CSR-spinn på det. Och även om du inte planerar något jättestort inför jul, så finns det en del hygienfaktorer som alla bör se till. En juligare grafik för de digitala kanalerna, en publiceringskalender för alla högtidsdagar fram till Trettondagen och sist men inte minst, en hälsning till dina kunder och leverantörer som påminner om att du inte bara finns, utan att du har en relation med dem som är värd något. Något som gör att det känns jobbigt att byta till en av dina konkurrenter. Hör av dig så hjälper vi dig.