I en branch där det är svårt att bedöma kunskap sticker Resultify ut. Alla på Resultify är certifierade inom digital marknadsföring via Market Motive. Oavsett om man är prisbelönt journalist, receptionist, praktikant eller VD så anser vi oss finna ett värde i att ALLA inom företaget certifieras inom vårt kunskapsområde. Det ger ett kompetenslyft på ett mer djupgående plan och ger en heltäckande förståelse av digital marknadsföring och således gör det Resultify till en bättre partner för de företag som väljer att jobba med oss.

Våra förväntningar och överraskningen

Satsningen med att certifiera alla påbörjades hösten 2014. Förväntningen var lyfta lägstanivån och kunna ge bättre och mer pålitlig service och support till våra kunder. Precis så blev det också. Lite extra roligt blev det när teamet på Market Motive uppmärksammade oss på sin blogg.

Screen Shot 2015-07-09 at 16.28.15

Läs hela blogginlägget här

Market Motive hade helt enkelt aldrig stött på ett företag som ville ta steget fullt ut och certifiera alla i personalen. Nu är det rutin på Resultify, alla nyanställda tar certifieringen som en del av onboarding processen.

En fråga till Fredrik: Varför var detta viktigt för dig?

Beslutet att certifiera alla var till stor del pådrivet av Fredrik Ardmar som är delägare och grundare bakom Resultify. Men vad var egentligen tanken bakom?

Varför Market Motive?

Avinash Kaushik har sedan mitten av 2000-talet varit något av en personlig hjälte och hans bok “Web Analytics: An Hour A Day” låg till grund för mycket av det tänk vi fortfarande applicerar idag. Avinash är inte bara en av de främsta författarna, föreläsarna och entreprenörer inom webb-statistik och optimering. Han är även en av hjärnorna bakom Market Motive – En skola för digitala marknadsförare. Så när chansen till samarbete dök upp kändes Market Motive som ett naturligt val.

Varför är det viktigt för dig att hela företaget är certifierat?

Vi är ett kunskapsdrivet företag i en dynamisk marknad där man ständigt stöter på nya metoder, tekniker och utmaningar. Att ha den senaste kunskapen och att kunna applicera denna på rätt sätt är ofta det som behövs för att skapa de resultat vi brinner för. Även om själva certifieringen i sig inte påverkar resultatet ger den ett tydligt kvitto på att vi tar utbildning på allvar och har vad som behövs för att uppnå önskat resultat. Som kund kan det också vara svårt att avgöra ifall en leverantör har den kompetens som krävs, då kan en certifiering bidra med extra trygghet.

Certifierad i Digital Marketing Fundamentals, vad betyder det?

Det betyder att man har grundläggande kunskaper inom områdena Mätning & Analys, Social Media, SEO, AdWords, Display annonsering, konverteringsoptimering samt marknadsföring via nyhetsbrev. Med andra ord en bred utbildning som garanterar grundläggande kunskap inom de viktigaste områdena inom Digital Marknadsföring.

The Resultify team

Resultifygänget med sina certifikat!

Använder du en certifierad partner?

I skrivande stund står vi i gränslandet i denna bransch. Än finns där talanger och ninjas som är otroligt duktiga utan att ha blivit utbildade inom digital marknadsföring, men de blir färre för var dag. Att använda sig av en certifierad partner är ett sätt för varumärken att försäkra sig mot att de som får förtroendet att representera varumärket online också vet vad de gör och gör det rätt.

Be Sociable, Share!