Andreas Cederblad lämnade HD-Sydsvenskan för att börja jobba hos oss på Resultify. Men väl på plats hjälper han våra kunder förstå vikten av att kombinera online och offline och hur man lägger om från ett beteendemönster till ett annat. Dessutom är Andreas Cederblad stor och sjukt stark. Som Hulken.

Andreas Cederblad 2016

Vad är det roligaste du vet?

Jag blir lätt uttråkad. Därför behöver jag hela tiden rada upp nya utmaningar för mig själv. Det viktiga är att jag inte är bra på det än. Att utöva och genomföra svårigheter oavsett om det är privat eller i yrkeslivet är roligt då det triggar många sidor i mig. Allt som kan stärka karaktären är av intresse. Precis som nya miljöer och att upptäcka nya perspektiv under en semester i fjärran land, men jag tycker att allt som innebär att hänga med familjen är väldigt kul.
Jag får energi genom tjejerna där hemma och sociala tillställningar. Jag klättrar på tapeten när jag är själv. Jag uppskattar mina pratstunder och aktiviteter med min dotter för man får hela tiden intressanta perspektiv på saker och man ser verkligen evolutionen gå så snabbt i en så liten person. Samtidigt börjar man tänka och reflektera över sin egen utveckling. Det är uppfriskande och det absolut roligaste jag varit med om.

Vad är du mest stolt över på ditt CV?

Mest stolt är jag över att jag en gång i tiden lämnade en bransch som var given från barnsben och kastade mig ut på djupt vatten för att utforska nya vägar. Idag, en massa år senare efter att ha jobbat med försäljning och intäkter för och i publicisternas värld så kan jag få utväxling för hela min passion för digitalt och kommunikation. Nu behöver jag inte bara prata och styra kunder in i nya mindset. Nu kan jag faktiskt genomföra hela resan för kunden med en holistisk approach. Jag är SJUKT stolt över att jag har nått hit till Resultify och Davidshallsgruppen.

Vilken roll gillar du att ta på möten?

Om jag ska försöka vara objektiv så tror jag att kunderna upplever ett möte med mig som glädjefyllt, inspirerande, nyfiket och kunskapsintensivt. Jag tror man upplever en stor dos av nyfikna ögon och öron som alltid återkopplar med relevans. Jag föredrar möten med en klar och tydlig agenda då de oftast resulterar i klar och tydlig output. Det kräver ju å andra sidan att alla på mötet är väl förberedda, så jag ser alltid till att ta mig tid och plugga fakta innan alla mina möten.

Vad förväntar du dig av oss här på Resultify?

Mina förväntningar är att vi tillsammans ska fortsätta i samma höga kunskapstempo, men i större utsträckning knyta kundens intresse åt oss här på Regementsgatan 8 och överföra den på djupet. Jag tror inte att man ute på stan ser magnituden med vad som sker här inne. Vem vet att här finns företag hos oss som jobbar med styrmodeller för bolag inom en viss storlek?
Man måste nog ge sig hän som kund och verkligen uppleva Resultify och hela Davidhallsgruppen och det ska vi hjälpa till med.
Jag förväntar mig ett ansvar att höja nivån på ett positivt sätt i branschen. Vi ska hjälpa kunderna att bli bättre som kravställare/beställare/marknadsförare och kunden ska genom oss nå nya höjder med bättre lönsamhet i sin digital närvaro. That´s my expectation!

Har du någon talang du önskar du hade tid att ägna mer tid åt?

Det mest närstående är att försöka ta upp och utveckla thaiboxning igen för det föll sig ganska naturligt för mig trots min storlek. Annars (i en utopi) skulle det var hockeyn som jag utövade i 13 år. Som Churchill sa om sin Statistikbyrå: ”Fakta är bättre än drömmar”. Några där ute skulle nog påstå att jag är en drömmare i vissa avseenden. Jag drömmer fortfarande om ett dubbelgarage fullt med gizmos och prylar och att kunna ta upp jakten på ett SM-Guld i thaiboxning, men vilken matchvikt det blir det återstår att drömma om.

När är du som nördigast?

Jag har ett RSS flöde och ett optimerat FB flöde som jag kan sväva iväg i under långa perioder som berör främst min passion inom digitalt/tech/kommunikation så när någon säger ”Har du läst”… och jag har gjort det – Då blir det snabbt nördigt. Jättenördigt jättefort. Det är stunder som jag kan älska.

Andreas Cederblad gör en trendspaning om hur branschen och marknaden ser ut 2020

Vid 2020 tror jag att vi är i full gång med att ta ännu smartare beslut i det ekosystemet som vi lever i idag. Specifikt mellan det två stora – Facebook & Google. Jag ser en lösning framför mig som ger varumärken möjligheten att se klarhet i bruset där actions sker på ett bättre och mer intuitivt sätt. Jag tror inte det kommer handla om färdigpaketerade målgruppssegment som säljs om och om igen som idag. Jag tror det snarare kommer att handla om ostrukturerad data i realtid som vi kan fatta beslut genom på ett effektivt sätt. Detta är man väl beredd att betala dyrt för? Jag tror att rörligt kommer vara något som blir allt mer emotionellt relevant då tekniken gör stora framsteg här. I framtiden tror jag att jag kan nå en person med rätt video vid rätt emotionellt tillstånd där videon är den interaktiva, transparenta plattformen för engagerad kommunikation och allt kommer kännas naturligt.

Be Sociable, Share!