Marketing Mix Modelling – Del 4:  Kanaler som kannibaliserar på andra kanaler

see full post

Marketing Mix Modelling – Del 4: Kanaler som kannibaliserar på andra kanalerDigital marknadsföring, Google Analytics, Mätning, Modellering

by Simon Ekholm on 6 November, 2017 with 0 comments

Dags för en kort repetition. Modellering handlar om att utvärdera effekten av våra marknadsföringskanaler för att hitta den mix som ger bäst resultat. Slut på kort repetition. Det vanligaste sättet att göra en sådan utvärdering är att använda Google Analytics för att se vilken kanal som driver mest försäljning. Problemet är att den sista kanalen …

continue reading ...

Marketing Mix Modelling – Den Digitala Superkraften

see full post

Marketing Mix Modelling – Den Digitala SuperkraftenDigital marknadsföring, Modellering

by Emil Andersson on 6 October, 2017 with 0 comments

Som ansvarig för marknadsföringen har du en budget som du behöver fördela optimalt. Utmaningen är dock att det finns ett antal olika kanaler som budgeten ska delas ut till. Hur mycket av budgeten ska du spendera på adwords, facebook, optimering av webbplatsen, innehållsutveckling och mycket mer? Ska vi fortsatt använda oss av offline-annonsering som komplement? …

continue reading ...

Tags:
Modellering – del 2: Upptäck potentialen som Analytics missar

see full post

Modellering – del 2: Upptäck potentialen som Analytics missarAffärsnytta, Digital marknadsföring, Google Analytics, Mätning, Modellering

by Simon Ekholm on 28 August, 2017 with 0 comments

  Vi går rakt på sak. Modellering innebär att utnyttja statistik för att optimera sin marknadsföringsbudget. På så vis är det ett verktyg som på många sätt liknar Google Analytics.  Skillnaden är att man genom modellering använder en större mängd data än vad hemsidan genererar, både externt och internt. Därigenom kan man optimera marknadsföringen i …

continue reading ...

Fem saker du måste veta om Marketing Mix Modelling och varför det används

see full post

Fem saker du måste veta om Marketing Mix Modelling och varför det användsDigital strategi, Google Analytics, Mätning, Modellering, Resultify

by Simon Ekholm on 14 August, 2017 with 0 comments

Fråga en marknadsförare i Danmark om modellering, eller marketing mix modelling, och du kommer att få veta massor. Sök på modellering på Google i Sverige och du kommer inte att få veta någonting. Genombrottet för modellering – ett verktyg för att optimera sin marknadsföring genom statistik – har verkligen dröjt i Sverige. Kanske har vi …

continue reading ...

Tags:
Patrik är den digitala strategen med många strängar på sin lyra. Under våren flyttade han in hos oss på Resultify och det är vi väldigt nöjda över.

see full post

Patrik är den digitala strategen med många strängar på sin lyra. Under våren flyttade han in hos oss på Resultify och det är vi väldigt nöjda över.Affärsnytta, Digital marknadsföring, Digital strategi, Google, Mätning, Medarbetare, Okategoriserade, Resultify, Sociala Medier

by Veronica Ermanbriks on 25 July, 2017 with 0 comments

Han är grundare av gruppen Digitala strateger på LinkedIn, har en erfarenhet av den digitala branschen som slår de flesta på fingrarna, spelar tennis hellre än bra och drömmer om att bygga en egen golfbana. Möt Patrik Rosenfeld, en av våra stoltheter och enorma styrkor som vi är galet glada över att få ha med …

continue reading ...

Funderar du också på vad attributionsmodellering, predictive analytics och MMM egentligen är och hur det kan användas för just er?

see full post

Funderar du också på vad attributionsmodellering, predictive analytics och MMM egentligen är och hur det kan användas för just er?Digital marknadsföring, Digital strategi, Medarbetare

by Veronica Ermanbriks on 18 July, 2017 with 0 comments

Ett av nyförvärven hos oss på Resultify heter Tommi Grønkjær Christiansen. Vi är oerhört stolta över att ha honom i vårt team då Tommi besitter kunskaper och kompetens som är något utöver det vanliga. Han är nämligen expert inom attributionsmodellering och uppe på det är han en fantastisk kollega med galet spännande bakgrund.  Vad ska du …

continue reading ...

Veronica Ermanbriks – Digital marknadsförare

see full post

Veronica Ermanbriks – Digital marknadsförareDigital marknadsföring, Medarbetare, Okategoriserade, Resultify

by Fredrik Ardmar on 27 June, 2017 with 0 comments

En av fördelarna med att vi på Resultify får vara med och utbilda på både IHM Business School & Bergs School of Communication, är att vi får en möjlighet att plocka de absolut starkast skinande stjärnorna från skolbänken. Veronica är precis en sådan stjärna. Med ett sinne för allt digitalt och en fallenhet för att …

continue reading ...

Jesper Petersson – growthhacker och e-commerce specialstAffärsnytta, eCommerce, Medarbetare, Okategoriserade, Resultify

by Ehsan Noroozi - King of content på Resultify on 1 April, 2016 with 0 comments

Jesper Peterson är den typen av människa som det är lätt att strö socker på som arbetsgivare. Han är kompetent, erfaren och driven. Vi är väldigt glada över att han anslutit sig till oss, men gladast borde våra kunder vara för i och med denna rekrytering har vårt e-commerce team musklerna för att leda våra …

continue reading ...

Tags:
Johanna Ahlberg – praktikant i Malmö

see full post

Johanna Ahlberg – praktikant i MalmöMedarbetare, Praktikant, Resultify

Vi är kräsna när det kommer till att välja praktikanter här på Resultify. Men så har flera av våra medarbetare börjat sin resa hos oss som praktikanter innan de anställdes. Johanna Ahlberg är en av tre som praktiserar hos oss denna våren och vi gillar hennes vetgirighet och ambitionsnivå. Lär känna Johanna Ahlberg. Vad är …

continue reading ...

Tags:
Hampus Finström – Digital marknadsförare

see full post

Hampus Finström – Digital marknadsförareMedarbetare, Resultify

by Ehsan Noroozi - King of content på Resultify on 17 March, 2016 with 0 comments

Hampus Finström är digital marknadsförare och copywriter. Han har en gedigen bakgrund i både destinationsmarknadsföring och marknadsföring av banker och banktjänster. Utbildad på Malmö Högskola inom internationella relationer och certifierad digital marknadsförare med inriktning på content marketing, är Hampus Finström en mångsidig medarbetare med fingertoppskänsla för både kommunikation och människor. Vad är du mest stolt …

continue reading ...

Tags: