Digital strategi. Du vet att du egentligen borde ha bättre koll på var dina kunder befinner sig online, vad deras beteende är, hur du skulle kunna attrahera dem till att bli kund hos dig, och hur du ska få alla dina (växande) digitala kanaler att samverka. Men du vet inte riktigt hur. Frågan är hur långt konkurrenterna har kommit, och var dina potentiella kunder löser dina problem, istället för hos dig? Du behöver en digital strategi, låt mig förklara varför:

Resultify - ett nytt sätt att tänka

Resultify – ett nytt sätt att tänka

  1. Du vet inte vad du vill uppnå

    Utan mål finns det ingen riktning. Eller för den delen chans att följa upp på resultat. Hur ska du då veta vad du skall lägga pengarna på? Eller för den delen vad du missar genom att inte göra något alls?

  2. Onlinemarknadsföring ställer nya krav

    Dynamiken online, skiljer sig från traditionell marknadsföring. Fler kundprofiler, annorlunda beteenden, nya och annorlunda konkurrenter, andra typer av erbjudanden. Vad är ditt digitala erbjudande? Det borde stå i din digitala strategi.

  3. Du kastar pengar i sjön!

    Många personer är inblandade, många verktyg, många leverantörer och många initiativ tas. Men styrda av vad och mot vilka mål? Du måste få koll på helheten och se till att alla jobbar mot samma digitala mål, som skall leda till konkret affärsnytta.

  4. Du mäter data, men drar du insikter?

    Webben sägs vara ”det mest mätbara mediet någonsin” och det stämmer. Men genom att bara ha standard Google Analytics får du bara data och volymer, inte insikter. De kan först dras när du vet vilka mål du strävar efter att uppnå.

  5. Konkurrenterna seglar om dig

    Jag ser dagligen bevis på att små, smarta start-ups tar större utrymme digitalt. Om du inte gör något annat än ad-hoc insatser kommer de snart att äta dina digitala insatser till frukost!

  6. Vad gör dina webbansvariga?

    Om du inte har mål med arbetet online, finns det stor risk att du inte lägger dina resurser på rätt insatser. Tro mig, det går att spendera hur mycket tid som helst utan att det ger minsta lilla effekt i resultat. Listan över genomförda aktiviteter, är dock gedigen.

  7. Du förändras inte tillräckligt snabbt

    De företag med framgångsrika insatser på webben, är lyssnande företag. De lyssnar på marknaden och testar nya koncept efter ”learning by doing”-principen. Att vara digitalt lönsam är ett arbete som aldrig slutar.

  8. Värdet i ditt varumärke

    Hur förändras dina kunders syn på dig som företag, efter att de mött dig i det digitala? Nås de av samma intryck som när de träffar dig personligen eller i din fysiska butik? Du borde veta, eller hur?

  9. Du har inga digitala mål

    Du vet att du vill ha mycket trafik till din webbsida, och kanske har du köpt dig till att komma högt upp på Google. Men sen då? När du har besökare på din sida vad vill du skall hända då? Och hur följer du upp på de målen så att du kan börja optimera för förbättring?

  10. Bästa tillfället att börja är nu

    Som det kinesiska ordspråket säger: ”Bästa tillfället att plantera ett träd var 20 år sedan. Näst bästa tillfället är nu.”  Vad väntar du på?

Resultify skapar och underhåller smarta lösningar inom digital lönsamhet åt företag med lönsamhets- och/eller tillväxtambitioner online. Med innovativt tänkande och spetskunskap från hela den digitala paletten, hjälper vi dig planera, uppdatera, marknadsföra och optimera din webbplats. Vilka resultat vill du ha?